Digitaal Transformeren

Als je wilt beginnen aan een digitale transformatie, is het van belang om naar de hele organisatie te kijken en niet naar losse silo’s. Welke kansen en uitdagingen zijn er en wat heeft prioriteit? inspearit begeleidt jou stap voor stap door deze transformatie; van het formuleren van een visie tot de implementatie zelf:

Vaststellen van digitale volwassenheid

  • Wat is het niveau van digitale volwassenheid van jouw onderneming?
  • Hoe zie je nieuwe kansen en hoe prioriteer je deze?
  • Hoe kom je tot een digitale ambitie die door alle lagen van de onderneming wordt gedeeld?

Ontwerpen van een operationele roadmap

  • Hoe definieer je een realistische ambitie?
  • Wat is de huidige situatie? Wat zijn de verwachtingen, de blokkades en de verbeterpunten?
  • Welke concrete stappen moet je nemen om de gestelde ambitie te verwezenlijken?
  • Hoe deel en verspreid je de roadmap aan de beslissers en de teams?

Opzetten van een digitale werkomgeving

  • Wat zijn de behoeften van de medewerkers?
  • Hoe neem je je opleiders mee in een e-learning aanpak?
  • Hoe bespeur je kansen en hoe ga je daar me om?
  • Hoe creëer je een digitale werkomgeving met oog voor zowel het welzijn en de performance van de medewerkers

Bewijs

Sector: Verzekeringen

Klantbehoefte

Als onderdeel van een digital initiatief van een verzekeraar wilde het digital team van de klant:

  • Het huidige niveau van digitale volwassenheid van de onderneming vaststellen
  • De metrics voor het meten van de digitale transformatie definiëren en opvolgen
  • De belangrijkste transformatie thema’s en projecten identificeren

De inbreng van inspearit

Er is in twee stadia invulling gegeven aan de klantvraag:

1. Gebruikers gerichte analyse workshops

  • Analyse van het gebruik en de behoeften door het samenstellen van persona’s
  • User centric analyse om de verschillende assen van digitale volwassenheid te bepalen
  • Gebruik van persona’s om de behoeften van de gebruikers in kaart te brengen

2. Ervaringsgerichte analyse workshops

  • Bepalen van niveau 0 van de digitale volwassenheidsevaluatie
  • Analyse van de “experience map” van de gebruiker om kansen te identificeren.

Resultaat voor de klant

Door deze aanpak is de klant in staat om:

  • Een referentiekader te geven aan het digitale transformatie team
  • Meerdere transformatiekansen boven tafel te krijgen en een transformatie roadmap te definiëren voor het programma
  • In de workshops alle deelnemers te verenigen achter de gedeelde transformatiestrategie
  • Ambassadeurs te herkennen binnen de business en ondersteunende afdelingen
Heeft u een vraag?

Neem contact op