Optimale Customer Experience

De gebruiker in het hart van jouw innovatie projecten

Digital verandert de benadering van iedere dienst of product door gebruikers. We zijn in de afgelopen twintig tot dertig jaar van het product tijdperk naar een diensten tijdperk gegaan en nu zijn we aangekomen bij het tijdperk van de ervaring (experience). inspearit helpt jou met de transformatie naar het experience tijdperk waarbij de gebruikersreis centraal staat; zowel voor klanten als medewerkers.

Wij werken met jou aan deze customer / user journey en bijbehorende uitdagingen, zoals:

  • Luisteren naar de échte gebruikers-, klant- of medewerkersbehoeften
  • Stimuleren van het commitment van gebruikers, klanten en medewerkers
  • Continu actueel houden van deze gebruikersbehoeften
  • Snel klantwaarde leveren
  • Evalueren van de customer journey en de benodigde ontwikkelingen
  • Verzamelen en verwerken van gebruikersdata om Smart Data te kunnen gaan toepassen

Bewijs

Sector: Verzekeringen

Klantbehoefte

Als onderdeel van het herontwerpen van een online gezondheidsenquête moesten de resultaten van een Hackathon worden verwerkt. Het doel was om het design en de implementatie te versnellen om te komen tot de best mogelijke user experience.

De inbreng van inspearit

  • Het implementeren van multidisciplinaire teams (IT, klanten, business, juridisch en gebruikers) om de ‘blocking points’ in de bestaande klantervaring te identificeren;
  • Het definiëren van persona’s en opstarten van een ideatie fase om gebruikersbehoeften scherp te krijgen en te beantwoorden;
  • Het beschrijven van de customer journey
  • Het testen met gebruikers en het opstellen van een backlog met geprioriteerde ontwikkel items.

Resultaat voor de klant

Met het beschrijven van de customer journey en de daaruit in user stories gedocumenteerde kansen hebben de klanten nu een betere gebruikerservaring bij het invullen van de enquête en is de respons op de enquête gestegen en zijn de uitkomsten beter bruikbaar.

Heeft u een vraag?

Neem contact op